5 клас Дистанційне навчання

Шановні 5-класники ми розпочинаємо працювати у середовищі Scratch. Ви будете вдома опрацьовувати середовище Scratch-онлайн. І усі ваші проекти зможете реалізувати у даному середовищі.  

                                             

Адреса офіційного сайта середовища СКРЕТЧ: 

https://scratch.mit.edu/  


урок № 1 у 5-Г, 5-Д класі 13.03.20р. 

1-ий урок Середовище опису й                                     виконання алгоритмів

1. Теоретичний матеріал
Будова вікна програми:

ОСНОВНЕ:
Команда - вказівка виконавцеві виконати певні дії.
Алгоритм - послідовність команд виконавцю для  досягнення поставленої мети.
Рудий кіт - це виконавець або спрайт, який виконує команди, які ми йому задаємо. Команди згруповані за кольорами. Рудий кіт знаходиться на сцені. Команди, які ми задаємо для кота переміщаємо у область складання програм.

Додавання нових виконавців на сцену: 
1спосіб. Під сценою кнопка Обрати спрайт - відкривається бібліотека спрайтів, обираємо потрібний - він автоматично з'являється на сцені.
2 спосіб: Під сценою кнопка Малювати - відкривається вікно графічного редактора - намалювали - він автоматично з'являється на сцені.

Ми можемо добавляти різну кількість виконавців на сцену. І для того, щоб кожен виконавець виконував свої дії, то нам потрібно кожному задати свої команди, тобто алгоритм для кожного спрайта.

СПРОБУЄМО попрацювати разом. Усі Ваші проєкти обов'язково зберігайте на домашній комп'ютер або безпосередньо у середовищі.  

ЗАВДАННЯ 1 
Рудий кіт має спробувати зробити із собою різноманітні зміни (наприклад змінити розміри, рухатись, говорити)


Прописані усі команди! Попробуйте виконати за даним зразком. Успіхів Вам!
















ЗАВДАННЯ 2
До Рудого кота добавити 1 виконавця з бібліотеки та 1 намалювати. Усі ці спрайти мають попробувати зробити щось на сцені.




До Рудого кота я добавила автобус із бібліотеки спрайтів та сердечко, яке намалювала. 














Для того, щоб відбувались дії на сцені, для кожного спрайта були написані свої команди. Попробуйте виконати за даним зразком. 














Завдання 3. (самостійно)
Спробуйте розмістити на сцені своїх виконавців, обирайте готових та намалюйте. І задайте для них свої команди! УСПІХІВ Вам!



урок № 2 у 5-А, 5-Б, 5-В, 5-Г, 5-Д класі 16.03.-20.03. 

   Тема: Лінійні алгоритми

1. Основні команди для лінійних алгоритмів
Лінійний алгоритм - це коли команди виконуються одна за одною так, як вони записані. 
Команди згруповані за групами. Розглянемо деякі із них: 



1. Група Рух - це сині команди. Дозволяють переміщатись, повертати в різних напрямах (вгору, вниз, вправо), повертати на певний кут і т.д.












2. Група Олівець. Але дана група закрита. Тому для відкриття виконуємо такі дії: 
1. Знизу зліва натискаємо кнопку Додати розширення
2. Вибираємо серед запропонованих Олівець і у нас автоматично з'являється дана група.





Тут є наступні команди: опустити олівець, задати розмір олівця, задати колір олівця і т.д. 













3. Група Події
Завжди кожен спрайт починається із команди Коли натиснуто прапорець або 
Коли спрайт натисснуто 




2. Зміна образів для виконавця, зміна тла сцени
Зміна образу для виконавця:
1. Вибрати під сценою потрібний спрайт (тобто виконавця)
2. У лівому верхньому кутку обрати вкладку Образи
3. У лівому нижньому кутку кнопка Вибрати образ. Вибрати образ серед запропонованих або намалювати

Зміна тла сцени:
1. Обрати сцену
2.  У правому нижньому кутку обрати кнопку Зберіть тло
3. Вибрати серед запропонованих або намалювати

Усі Ваші проєкти обов'язково зберігайте на домашній комп'ютер або безпосередньо у середовищі.  


Завдання 1. 
Рудий кіт змінює свої образи і говорить про це.

(На скрін-шоті показано, які образи я добавила.)




Готові команди для зміни образів. Спробуйте і ви!  














Завдання 2. 
Намалювати цифру 2 різними кольорами.

Завдання 3.  (самостійно)
Спробувати самостійно намалювати цифру 4 або цифру 8.

Під час канікул 23.03-27.03  можна працювати на сервісі LearningApps, використовуючи кожен свій логін та пароль!!!

Хто загубив або забув пароль чи логін може безпосередньо попрацювати із блогу, використовуючи посилання на вправу: 



урок № 3 у 5-А, 5-Б, 5-В, 5-Г, 5-Д класі 01.04.-03.04

 


Тема: Алгоритми з розгалуженнями


ПОЯСНЕННЯ: 



При розв'язуванні задач часто використовуються алгоритми з розгалуженням, які передбачають виконання певних дій залежно від умови. 

Наприклад, алгоритм переходу дороги по пішохідному переходу, який регулюється світлофором: якщо горить зелене світло, слід переходити дорогу, в іншому разі — слід зупинитися перед пішохідним переходом.

Алгоритмом із розгалуженням можна вважати алгоритм здійснення дзвінка з мобільного телефону: якщо є кошти на рахунку і мережа доступна, то ти набираєш номер адресата, інакше виклик не буде здійснено. При побудові таких сгоритмів використовують алгоритмічну структуру розгалуження. 

Є повне та неповне розгалуження. 



НЕПОВНЕ РОЗГАЛУЖЕННЯ: 



Приклад 1. Чи є у слові допущена помилка.  


ПОВНЕ РОЗГАЛУЖЕННЯ: 


Приклад 2. Писати слово з великої чи з маленької букви 


Команди записуються аналогічно, як і в лінійних алгоритмах.

Умову вибираємо у групі ДАТЧИКИ (голубого кольору)

НАприклад, зверніть увагу на умови! 



ЗАВДАННЯ 1 
На сцені Рудий кіт, якщо  ми натискаємо стрілку вправо, то Рудий кіт переміщається на 50 кроків 
Готові команди для даного розгалуження. Спробуйте і ви!  


ЗАВДАННЯ 2 
На сцені Рудий кіт, якщо  ми натискаємо клавішу пропуск, то Рудий кіт збльшується, а в іншому випадку змінює свій колір. 


Готові команди для даного розгалуження. Спробуйте і ви!  

Усі Ваші проєкти обов'язково зберігайте на домашній комп'ютер або безпосередньо у середовищі.  



урок № 4 у 5-А, 5-Б, 5-В, 5-Г, 5-Д класі 08.04.-10.04

Тема: Алгоритми з розгалуженнями

1. ПОВТОРЕННЯ
Спочатку пригадаємо те, що ми розглядали на попередньому уроці. Для цього вам потрібно попрацювати на онлайновому сервісі LearningApps.
                      1. Істинна та хибна умова_Скретч
                      2. Розгалуження_Скретч

2. Виконання практичих завдань у онлайн середовищі Скретч-3
    1. Заходите у онлайн-середовище за посиланням   СКРЕЙЧ-ОНЛАЙН    
    2. Обов'язково обираєте мову Українська у верхньому лівому куточку
    3. Записуєте потрібні команди (для кожного завдання вони інші! На блозі у попередніх уроках - є багато зразків!)
    4. Виконуєте Ваш проєкт, натискаючи на зеленому прапорцю над сценою
    5. Обов'язково зберігаєте свій власний проєкт командою Файл - Виванжажити на ваш комп'ютер   
    6. Після цієї команди вибираєте папку (яку створіть зазделегідь для ваших проєктів з інформатики) і даєте проєкту назву, не забуваючи, що розширення файлу має бути sb3         
                              
    ВАЖЛИВО!!! Якщо ви захочете відкрити ваш проєкт, то вам потрібно знову зайти у скрейч-онлайн і виконати команду Файл - Завантажити з вашого комп'ютера (і знайти проєкт). Тому що, коли ви будете просто натискати на ваш файл - то він не відкриється!  
      
          Завдання 1 
       На сцені Рудий кіт, якщо ми натискаємо клавішу стрілка вниз, то кіт розповідає про себе (3 довільні репліки), в іншому випадку - кіт змінює свій розмір і говорить нам про свої зміни.

        Завдання 2
       Змінити фон сцени, для цього намалювати червоний прямокутник посередині сцени
     Рудий кіт рухається по сцені, якщо доторкається червого прямокутника, то говорить "Обійду перешкоду" і повертає вгору і продовжує свій рух. 
     Підказка: для умови використати команду 
Бажаю успіху!



урок № 5 у 5-А, 5-Б, 5-В, 5-Г, 5-Д класі 15.04.-17.04




     1. ПОВТОРЕННЯ

    Повторити навчальний матеріал, який був викладений на блозі: УРОК №1 та УРОК № 2

    2. ОПИТУВАННЯ

Пройдіть онлайн опитування по темі "Лінійні алгоритми у Скретч-3". 

        1.  Натискаєте на ТЕСТ
        2.  Вибираєте ваш клас
        3. ВВодите своє прізвище та ім'я
       4. Даєте відповіді на питання (якщо кружечок, то тільки 1 правильна відповідь; якщо прямокутничок - то може бути декілька правильних відповідей)
        5.  Після проходження усіх запитань, вибираєте кнопку Надіслати
    6. Вибираєте кнопку Переглянути результат - і ознайомлюєтесь із вашою оцінкою за даний тест! 


          3.  Допрацьовуєте практичні завдання у онлайн середовищі Скретч-3 (як праювати і зберігати ваші роботи дивитесь УРОК № 4)

урок № 6 у 5-А, 5-Б, 5-В, 5-Г, 5-Д класі 22.04.-24.04


1. ПОВТОРЕННЯ
Повторити навчальний матеріал, який був викладений на блозі: УРОК №3 та УРОК № 4
2. ОПИТУВАННЯ
Пройдіть онлайн опитування по темі "Алгоритми з розгалуженням у   Scratch-3". 
        1.  Натискаєте на ТЕСТ
        2.  Вибираєте ваш клас
        3. ВВодите своє прізвище та ім'я
       4. Даєте відповіді на питання (якщо кружечок, то тільки 1 правильна відповідь; якщо прямокутничок - то може бути декілька правильних відповідей)
        5.  Після проходження усіх запитань, вибираєте кнопку Надіслати
    6. Вибираєте кнопку Переглянути результат - і ознайомлюєтесь із вашою оцінкою за даний тест!


            3. ДООПРАЦЬОВУЄТЕ практичні завдання у онлайн середовищі Скретч-3 (як праювати і зберігати ваші роботи дивитесь УРОК № 4). 
     За бажанням свої роботи можете надсилати на електронну пошту вашого вчителя інформатики:
                        Парфенюк О.Р. -  parfenyukor@gmail.com 
                     Онойко А.С.  - onoykoas@gmail.com

урок № 7 у 5-А, 5-Б, 5-В класі 29.04.-30.04

та   5-Г, 5-Д - 08.05

Тема: Алгоритми з повтореннями

ПОЯСНЕННЯ: 


У природі можна спостерігати процеси, які багаторазово повторюються. Так, наприклад, кожного дня Сонце сходить над горизонтом і заходить за горизонт. 
Кожного місяця можна бачити на небосхилі одне й те саме змінення фаз Місяця.
Кожного року Сонце проходить через одні й ті самі сузір'я - сузір'я Зодіаку.
Процеси, які повторюються, називаються циклічними.
Кожний з вас бере участь у циклічних процесах. Так, у школі протягом одного семестру щотижня в одні й ті самі  дні  відбуваються  одні  й ті  самі уроки згідно з розкладом. Кожного робочого дня в школі уроки й перерви тривають протягом одних і тих самих інтервалів часу.
Кожного разу, коли вам потрібно закип'ятити воду в чайнику, ви виконуєте одну Й ту саму послідовність дій. Найчастіше ви йдете або ідете з дому до спортивної секції або музичної школи одним і тим самим маршрутом. Таких прикладів можна наводити дуже багато. 
Повторення — базова алгоритмічна структура, призначена для організації багаторазового виконання набору команд.
У середовищі Скретч-3 для реалзаії повторень можемо вибрати наступні комнди. 
Команди для повторення записуємо аналогічно, як і для лінійних алгоритмів або програм. 

Задача 1
Рудий кіт має намалювати квадрат 
У вас є готові команди. Спробуйте і ви!!!
Задача 2
Рудого кота замінили дівчиною (для цього під сценою команда Обрати спрайт - вибрати спрайт). Дівчина на екрані має змінювати свої образи (вони є готові, додавати їх не потрібно)
У вас є готові команди. Спробуйте і ви!!!
Задача 3 (самостійно)
Рудий кіт має намалювати різнокольоровий квадрат

Завантажити середовище можна тут CRATCH-ОНЛАЙН

      За бажанням свої роботи можете надсилати на електронну пошту вашого вчителя інформатики:
                   Парфенюк О.Р. -  parfenyukor@gmail.com 
                     Онойко А.С.  - onoykoas@gmail.com  

урок № 8 у 5-А, 5-Б, 5-В класі 06.05.-07.05

                                      та   5-Г, 5-Д - 15.05
     Тема: Алгоритми з повтореннями

ПОЯСНЕННЯ: 

       Сьогодні ми попраюємо із повторенням. Але розглянемо тільки команду повторити до. Оскільки ми вже знаємо, що повторення може бути:
     1. Поторити певну клькість разів, яку ми задаємо самі
     2. Завжди
     3. Повторити до. 
     З першими 2 видами повторень ми працювали на попередньому уроці.
     А сьогодні працюємо з 3 командою.

     Коли ми використовуємо команду повторити до, то команди циклу будуть виконуватись, до настання певної умови. Тому крім даної команди в групі Датчики потрібно вибрати ще й умову, залежно від самої задачі. Розглянемо приклади:

       Задача 1
Рудий кіт знаходиться біля лівої границі сцени, праворуч від нього є зелена перешкода . Кіт має йти по 10 кроків, а біля перешкоди зупинитись.

У вас є готові команди. Спробуйте і ви!!!
Тільки важливо, що колір прямокутника та колір в умові торкається кольору мають співпадати. Зокрема, показую, як у моєму проекті

       
тобто є три цифри 28, 98, 99 - які співпадають!

     Задача 2
Рудий кіт має йти по сцені, а біля межі сцени зупинитись та поміняти свій колір. 
У вас є готові команди. Спробуйте і ви!!!


        Задача 3

Рудий кіт знаходиться біля правої границі сцени, ліворуч від нього є       червона   перешкода . Кіт має йти по 10 кроків, а біля перешкоди зупинитись.
І попробувати обійти перешкоду. 

Завантажити середовище можна тут СКРЕЙЧ-ОНЛАЙН

    За бажанням свої роботи можете надсилати на електронну пошту вашого     вчителя інформатики:
                   Парфенюк О.Р. -  parfenyukor@gmail.com 
                      Онойко А.С.  - onoykoas@gmail.com     

урок № 9 у 5-А, 5-Б, 5-В класі 13.05.-14.05

                                      та   5-Г, 5-Д - 22.05


1. ПОВТОРЕННЯ

Повторити навчальний матеріал, який був викладений на блозі: УРОК №7 та УРОК № 8

2. ОПИТУВАННЯ
Пройдіть онлайн опитування по темі "Алгоритми з повтореннями у   Scratch-3". 
        1.  Натискаєте на ТЕСТ
        2.  Вибираєте ваш клас
        3. ВВодите своє прізвище та ім'я
       4. Даєте відповіді на питання (якщо кружечок, то тільки 1 правильна відповідь; якщо прямокутничок - то може бути декілька правильних відповідей)
        5.  Після проходження усіх запитань, вибираєте кнопку Надіслати
    6. Вибираєте кнопку Переглянути результат - і ознайомлюєтесь із вашою оцінкою за даний тест!

                    ТЕСТ: "Алгоритми з повтореннями у Scratch-3"
                    
        3. ДООПРАЦЬОВУЄТЕ практичні завдання у онлайн середовищі СКРЕТЧ-3(як працювати і зберігати ваші роботи дивитесь УРОК № 4 або відкриваєте це ПОСИЛАННЯ)
             
            Задача (додаткова)

        Скласти проєкт, у якому на сцені є жабка та коник. У проєкті, жабка має наздогнати коника. Коли здогнала, то каже "Догнала", коник також переміщається, не стоїть на місці (ПІДКАЗКА: 1. Використати повторення з умовою; 2. Скрипти потрібно написати і для жабки і для коника)

     За бажанням свої роботи можете надсилати на електронну пошту вашого вчителя інформатики:
                   Парфенюк О.Р. -  parfenyukor@gmail.com 
                     Онойко А.С.  - onoykoas@gmail.com

урок № 10 у 5-А, 5-Б, 5-В класі 20.05.-21.05 

                                      та   5-Г, 5-Д - 29.05

      Шановні 5-класники, накінець-то ми прийшли до фінішу!!!! Це  наш      передостанній робочий урок перед канікулами! 

           ОТОЖ, план роботи на сьогодні:

      1. Ті, хто мають борги (повідомлення є у Viber-групі класу)  здають ТЕСТИ
            - ТЕСТ № 1 урок № 5 за 15.04-17.04

       -  ТЕСТ № 2 урок № 6 за 22.04-24.04

            - ТЕСТ № 3 урок № 9 за 13.05-14.05, 22.05
       ТЕСТИ були ОБОВ'ЯЗКОВІ до виконання кожним учнем!!!!      
     2. Проєкти пропонувалось на вибір. Але є діти, які надіслали усі проєкти, є учні, які надіслали по декілька проєктів, а є і дітки, які надіслали по одному - ДЯКУЮ УСІМ ЗА РОБОТУ!!! Усе це буде враховано при оцінюванні  за семестр.
       
      3. Ті учні, які вчасно проходили ТЕСТИ та здали усі створені власні ПРЄКТИ можуть працювати на онлайновому сервісі LearningApps. Переходимо за посиланням і виконуємо вправи:

                   1. Скачки_СКРЕТЧ. Лінійні алгритми
                   2. Кросворд. СКРЕТЧ
                   3. Пазл_Розгалуження-СКРЕТЧ
                   4. Розгалуження-висловлювання  
                   5. Скачки_Підсумок вивченого



13 коментарів:

  1. А якщо в останньому завданні(лонінг апс) там де два коня, і я програла? Оцінка зменшиться? 😢

    ВідповістиВидалити
  2. Затонський Данило 5-Д вже тести проходив (урок №5 та № 6). Тільки він не подивився який результат. Можливо якось подивитися результат?

    ВідповістиВидалити
  3. Добрий день. Таращук Софія 5Г тести пройшла. Завдання які ми робили в дома вам потрібно відсилати?

    ВідповістиВидалити
  4. Молодці!!! Так, якщо завдання виконали, то надішліть на адресу вашого вчителя інформатики (Онойко А.С.), адреса на блозі

    ВідповістиВидалити
  5. А на сайті що не видно домашнє?Потрібно фотографувати?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Потрібно не фотограувати - я ж за це оцінку не ставлю!!! А потрібно у середовищі СКРЕТЧ-онлайн набрати команди, відповідно до завдання, яке виконуєш.

      Видалити